+36 (72) 511-355 +36 30 817 0291 info@newwest.hu
Jonavihar768 20200614

LAKÁSBIZTOSÍTÁS KISOKOS – VIHARKÁR

A kellő elővigyázatosság a lakásbiztosítás megléte mellett ráadásul azért is szükséges, mert a biztosító a megelőzhető károkért részben vagy egészében megtagadhatja a kártérítést.

Mi a teendő, ha mégis kár érte otthonunkat?

Első és legfontosabb a keletkezett károk lehetőség szerinti minél gyorsabb enyhítése, illetve a további károk megelőzése legyen (pl. megfelelő ideiglenes tetőfedés készítése, csőtörés esetén a víz elzárása, beázás esetén ingóságaink áthelyezése vagy lefedése). A kárszakértői szemléig, de maximum a bejelentést követő 5. napig csak olyan mértékben változtassunk otthonunk állapotán, ami a megelőzéshez, védelemhez szükséges.

Dokumentáljuk jó minőségű fényképekkel, akár videóval a keletkezett károkat (a telefon kameráját tisztítsuk meg, használjunk vakut, ha szükséges). Ezeket a kép és/vagy videó tartalmakat a kárbejelentéshez is csatolhatjuk, amennyiben az online felületen lehetőség adódik rá.

A biztosítónak 48 órán belül jelentsük be a kárt. A kárbejelentést leggyorsabban telefonon vagy a biztosító weboldalán, mobil applikációján keresztül online jelenthetjük be. Természetesen lehetőség van személyesen is megtenni ezt. Ez esetben érdemes tájékozódni, hogy a biztosító melyik fiókjában van jelenleg személyes ügyfélfogadás. Legyen nálunk a szerződésünk, de legalább a lakásbiztosítási szerződésünk kötvényszáma.

Többnapos viharok esetében tételes kárjelentés szükséges

Ahogy napjainkban egyre gyakrabban tapasztalhatjuk, sok esetben fordul elő, hogy napokon belül, akár a kárbejelentésünk után is, újabb vihar csap le otthonunkra, és tesz megint kárt lakhelyünkben, ingóságainkban. Ebben az esetben, ha már történt is egy korábbi vihar miatt kárbejelentés, az újabb vihar okozta káreseményt is tételesen be kell jelenteni a biztosítónknál, ahhoz, hogy végül teljes legyen a kártérítés. Tehát, amennyiben a bejelentést követő napokban újabb viharkár ér minket, be kell jelentenünk az új káreseményt a biztosítónknál, és ismét dokumentálnunk kell az újonnan okozott károkat fénykép, videó formában.

Kárügyintézés és kárszemle

Tömeges viharkárok, sok ezer kárbejelentés esetén előfordulhat, hogy a kárbejelentés alkalmával – pár kérdés megválaszolása után – a biztosító szemle nélkül felajánl egy maximum pár tízezer forintos kártérítési összeget. Ha ez megfelelő nekünk, nyugodtan fogadjuk el, és pár napon belül megérkezik a kártérítés a számlánkra – ha pedig nem felel meg, továbbra is ragaszkodhatunk a kárszakértői szemléhez, ahol igazolhatjuk a tényleges kárunk nagyságát.

Már nem csak a kárbejelentést intézhetjük online, hiszen egyre több biztosító használ elektronikus csatornákat a kárügyintézéshez, így akár a kárszemlét is meg tudják tartani online videó formában.

Ahhoz, hogy lakásbiztosításunk valódi biztonságot nyújtson otthonunk és ingóságaink számára, ajánlott, hogy lakásbiztosítási szerződésünket időközönként felülvizsgáljuk, és aktualizált legyen.

Forrás: biztositas.hu